dimarts, 8 de febrer de 2011

Què ens proposa l'avatar?

http://www.voxweb.es/catalan/ttsdemo.html

20 comentaris:

  1. Una de les activitats que proposaria amb l'avatar seria alguna activitat de fonètica pel que fa al català, per a que practicaren amb l'avatar una sèrie de mots o frases.

    ResponElimina
  2. Aquest avatar es podria utilitzar com a reforçament per a practicar la pronuncia i la entonació en la llengua anglesa. Per exemple, el tipus d'entonació que s'utilitza en salutacions, preguntes, etc.

    ResponElimina
  3. Una bona manera d'utilitzar aquest avatar (en una classe de 2n de BAT, per exemple) podria ser escriure paraules que tinguen diverses pronúncies segons el dialecte. Per exemple: menjar (el so de la j, la -r final que només es pronuncia en occidental, la e àtona que es fa neutra en oriental, etc.).

    ResponElimina
  4. Aquest avatar ens pot servir per a fer exercicis referits a la fonètica i ajudar-nos a les persones que li costen més parlar català a pronunciar millor, com per exemple: les vocals obertes.

    ResponElimina
  5. Estic d'acord amb els comentaris que ja s'han comentat. L'activitat més útil que es podria proposar seria una activitat de fonètica, per a que els alumnes practiquen per exemple les vocals obertes, que són les que més costen sobretot als que no són catalanoparlants. També pot ser útils per als que sí que parlen la llengua per a corregir aquells vicis que tenen, com per exemple la pronuncia de la "b".

    ResponElimina
  6. Pense que aquest avatar és molt útil per practicar l'entonació que, com ja vam comentar durant les exposicions a classe, pot mostrar si la persona que parla en públic està nerviosa o no.

    ResponElimina
  7. Crec com han dit els meus companys,que l'avatar és una ferramenta molt útil a l'hora de practicar l'entonació o la fonètica de qualsevol llengua a més dels gestos, obertura o tancamente de la boca en els mots, frases etc
    És una manera de saber enfrontrar-se a un públic i de poder posar-ho en pràctica.

    ResponElimina
  8. L´activitat que propose és per al 2r cicle de Primària, on cada volta hi ha més xiquets que parlen diferents llengües. L´avatar els hi aniria dient envdevinalles i ells ho haurien de resoldre. Pense que estarien ben atents al que diu el personatge ja que seria una activitat nova per a ells i els ajudaria a millorar el valencià en aquest cas.

    ResponElimina
  9. L'avatar és una eina més que s'ha d'utilitzar per poder perfeccionar la pronúncia de paraules i frases que son dificils i fer especial atenció al treball de vocals obertes i tancades

    ResponElimina
  10. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  11. Estic d' acord amb tots vosaltres, ja que pense que amb aquest avatar el professorat pot preparar exercics de fonètica que ajuden a l'alumanat a corregir o practicar la pronuncia d' alguns aspectes del vocalisme i consonantisme català.

    ResponElimina
  12. Pense igual que la major part dels meus companys aquest avatar ens podria ser molt útil per a exercisis de fonètica , per a millorar la pronunciació de les grafies de la llengua catalana.

    ResponElimina
  13. Gairebé totes les vostres activitats van relacionades amb la fonètica. És interessant que doneu tanta importància a aquest component lingüístic, el qual, a escola, està abandonat completament. I encara més l'entonació! Tanmateix, sou poc concrets.
    Com es pot treballar la fonètica? És un tema difícil i, per tant, no en defugirem a l'assignatura. En parlarem abastament.
    També, valore positivament el comentari de Verònica en relació amb l'ús de l'avatar en una classe amb llengües diverses. No concretes gaire, però anaves per bon camí.
    Entreu a http://www.xtec.net/~jpi. Jugueu-hi i comenteu perquè pot ser útil aquesta eina.

    ResponElimina
  14. Amb retard, però bé. La meua idea anava pel camí que tots els meus companys han esmentat sobre les activitats relacionades amb la fonètica.
    Però, a més, a mi aquest recurs em sembla força atractiu per tal de captar l'atenció de l'alumnat. És a dir, fer que un avatar explique, pose exemples o propose activitats sobre qualsevol tema. Potser, pot semblar un poc futurista (i amb açò, tenim al tema de l'acceptació o no del docent d'una pèrdua de paper a la classe), però al meu parer em sembla prou interesant en aquest sentit. Tampoc no caldria que aquest esdevinguera un segon professor, però seria un nou element atractiu i cridaner.

    ResponElimina
  15. Pel que fa a l'ús que podem fer de l'avatar proposaria, al igual que els meus companys, practicar la fonètica i l'entonació, però, com ben ha posat de manifest la companya Sònia crec que no es tracta solament d'un recurs que ajude a millorar les habilitats lingüístiques sinó que al mateix temps, en ser una nova tecnologia a què no estan acostumats, serveix per a captar l'atenció dels alumnes i tindre més ànim per part d'ells. Considere que el fet d'arribar i que vegen una dona virtual parlant la seua llengua o la que estan aprenent els crida molt l'atenció i els anima a treballar amb aquest recurs. És per aquest, que propose que l'avatar s'utilitze a les classes per fer xicotets dictats de paraules substituint de vegades la falta de perfecció dels docents què, per no ser nadius, tenen errades fonètiques o no pronuncien tan bé com un nadiu (especialistes d'anglés, per exemple). Amb aquest recurs com que podem pronunciar perfectament podem ajudar als nostres alumnes perquè aprenguen els sons de forma molt eficaç. Per altra banda m'agrada la proposta de Noemí que suggereix donar-los l'avatar com a un recurs més que poden utilitzar i que els ajudarà en tots els problemes fonètics que puguen tindre.

    Pel que fa a la pàgina web del Xtec, he de dir que m'ha paregut molt interessant ja que ens proposa de forma dinàmica una pràctica que als nens els sol avorrir molt i, amb l'ús de les noves tecnologies i, concretament de jocs, podem aconseguir bons resultats de forma divertida per a ells i profitosa per a tots.

    Per altra banda cal destacar que és un recurs profitós per a l'alumnat estranger ja que el dóna la possibilitat de practicar els sons i aprendre més ràpidament. Suggerisc doncs que s'utilitze a l'aula per animar als nens i veure com reaccionen davant la pràctica i animar-los a utilitzar aquest recurs a l'hora de practicar les exposicions, lectures o, en general, en qualsevol situació que els faça falta.

    ResponElimina
  16. L'avatar, com ben han dit els meus companys ens pot ajudar, sobretot, a practicar la fonètica ja que amb aquesta eina podem ensenyar als alumnes els sons molt ben pronunciats i vocalitzats. Així, podran corregir a poc a poc les errades fonètiques més habituals que solen tindre; però, no solament aquest, sinó que com molt ben han dit alguns companys l'avatar ens ajuda a practicar l'entonació que sempre està abandonada als centres educatius i que és fonamental per a poder aprofitar tots els recursos lingüístics de què disposem, ja que, de no ser així ens perdríem tot un grapat de recursos com ara les interrogacions, les exclamacions, la ironia, etc. És a dir, tot un conjunt de recursos expressius que ens poden ajudar a transmetre significats i missatges.

    Pel que respecta a una activitat concreta, jo proposaria aprofitar l'avatar amb la fi de fer exposicions sobre el tema que s'esté tractant a classe i animar els alumnes a què practiquen la seua exposició amb l'avatar abans de fer-la davant tota la classe; amb aquest aconseguríem que els nens practicaren el tema de classe i feren reflexions al respecte, amb l'avatar doncs millorarien la seua pronúncia, vocalització i entonació i, a més a més, afavoriríem que els nens perderen la por que tenen a eixir davant els companys i parlar. Cal destacar a més, que l'avatar com a recurs de pràctica a la llar és molt interessant ja que si els nens no tenen un entorn on es parle eixa llengua no poden escoltar ni practicar la pronuncia i amb aquesta nova tecnologia els nostres alumnes podran, no solament escoltar textos ben pronunciats, sinó resoldre els seus dubtes fonètics quan sorgisquen.

    La meua opinió pel que fa a la pàgina del xtec és que és molt interessant. Em sembla que dóna moltes possibilitats per a treballar a classe la fonètica i per a resoldre dubtes de forma divertida i sense que els nens s'adonen de què estan aprenent. M'agradaria subratllar també les possibilitats que proporciona per a treballar amb els nens estrangers que arriben a les nostres escoles sense coneixements de la llengua ja que, en ser exercicis senzills i eminentment pràctics afavoreixen que els xiquets puguen practicar els sons de la llengua que estan aprenent adquirint de forma més ràpida les competències orals.

    Finalment dir que ja no solament com a recursos útils per a l'aula i per a donar més possibilitats de pràctica als nens sinó que també serveixen per a apropar els nens a les noves tecnologies de forma profitosa i lúdica.

    ResponElimina
  17. L'avatar és una ferramenta que té moltes funcions. Una de les principals és poder millorar 'entonació d'algunes paraules dubtoses. Crec que ens pot servir de gran ajuda per a millorar la pronunciació i per a qualsevol altra cosa que se'ns puga ocórrer.

    ResponElimina
  18. Com han dit els meus companys, l'avatar pot ser molt útil, és una eina que pot ser molt eficaç en l'aprenentage d'una llengua.
    Es podria practicar amb l'avatar qualsevol exercici de fonètica, seria molt entretingut per als xiquets, ja que sería una forma d'aprendre la pronúncia molt diferent a la que es fa servir habitualment.

    ResponElimina
  19. crec que és una bona ferramenta per a pràctica la fonètica. A l´hora de treballar-la a classe pot ser molt atractiva pels xiquets a la mateixa hora que estan treballant.

    ResponElimina
  20. L’avatar és una ferramenta que ens permet practicar la fonètica i la vegada la motivació dels xiquets, per un altre costat en certes pronunciacions (oberta o tancada) també ens servirà d’ajuda. D’altra banda, en eixos dies en què ens falla la veu ens pot salvar la classe

    ResponElimina