dilluns, 14 de març de 2011

Núvol terminològic

(no contesteu la pregunta fins que us ho indique demà a classe)

Per a què serveix un núvol terminològic? En quin moment del tema que impartiu pot ser útil?

http://www.wordle.net/show/wrdl/3301312/Educaci%C3%B3

9 comentaris:

  1. Segons la meua opinió i experiència, el núvol terminològic per a definir el pensament crític. és una generació d'idees en un ambient de grup on s'exposen noves idees sobre un tema o un problema determinat. Crec que és una eina de treball grupal que facilita el sorgiment de noves idees en un ambient relaxat.Pense que el núvol terminològic s'haurà d'utilitzar en diferents ocasions com a desenvolupar la creativitat, ideas davant algun tema escollit, però sobretot s'haurà de treballar el primer de tot, quan comencen algun tema sobretot per a tindre alguna idea de la qual partim.

    ResponElimina
  2. En la meua opinió el núvol és molt recomanable a l'hora de la creació d'expectatives, crec que seria recomanable a l'hora de presentar un nou tema en el que hi ha una pluja d'idees, representades gràcies al núvol, i d'aquí els alumnes poden quedar-se amb les idees essencials del tema que es donarà a continuació. És una manera divertida visualment i concisa de resumir les idees bàsiques d'un tema.

    ResponElimina
  3. Jo crec que el núvol terminològic serveix per introduir els conceptes d'un tema nou tenint en compte que representa una primera presa de contacte, com si els conceptes foren gotes d'aigua i s'estiguera esguitant l'alumnat amb eixes gotes.
    El núvol terminològic és molt útil abans de començar un tema nou per introduir a poc a poc els nous conceptes que s'hi inclouen.

    ResponElimina
  4. Pense que pot servir al començament d’un tema per a conéixer la idea que tenen els alumnes,
    i també es pot utilitzar al final d’un tema per a que destaquen quines han sigut les idees que més els han interessat o les més importants.

    ResponElimina
  5. Em pareix que el núvol terminològic és una ferramenta molt útil per a destacar les idees principals sobre les quals volem que els alumnes concentren la seua atenció. També és molt recomanable a l'hora d'introduir les idees prèvies d'un tema per, més endavant, desenvolupar-lo de la mateixa forma que ho faríem amb una pluja d'idees. Per això, utilitzaria aquesta aplicació al començament d'un tema.

    ResponElimina
  6. Pels exemples que he vist, crec que la seua aplicació estaria pensada per a introduir determinats punts bàsics a l'inici d'un tema. Per exemple: en una classe de literatura serviria per presentar els noms dels autors i les corrents literàries.
    De totes formes, tinc la sensació de què és un recurs d'efectisme visual més que d'efectivitat docent.
    Pense que el mapa conceptual pot satisfer molt millor i d'una manera més organitzada la mateixa funció.

    ResponElimina
  7. Estic d'acord amb vosaltres. El núvol serveix tant per a l'inici d'un tema, per copsar quins són els coneixements previs de l'alumnat, com per al final, per concentrar els conceptes dispersos de la unitat. El que m'agrada del núvol és allò que té de col·laboratiu: és el resultat de la pluja d'idees de tota la classe. Tanmateix (i en això, coincidisc amb Jordi), no ens podem quedar només en l'efecte visual. A partir del núvol cal fer activitats més profundes. Per exemple, el núvol pot ser una excusa per començar l'elaboració d'un mapa conceptual o el professor o professora pot repartir aquests conceptes que han eixit a diverses parelles d'alumnat i fer que els definisquen, etc.

    ResponElimina
  8. Personalment, tal i com heu dit, el núvol és una bona eina per introduir conceptes bàsics al començament d'un tema o conéixer quin coneixement té el nostre alumnat al seu voltant com a la fi per fixar bé els conceptes més importants.

    Així pense que una de les seues millors característiques és que molt gràfic i senzill, fet que afavoreix molt l'adquisició dels conceptes.

    ResponElimina
  9. Sempre tenim la idea que el núvol terminologia és per als començaments del tema, però per un altre costat servixen per a arreplegar els conceptes mes importants que hem de saber d’un tema, o per a donar una visió general a l’hora de desenrotllar una classe, per exemple.

    ResponElimina