dimarts, 1 de març de 2011

Slow...

L'educació lenta és possible?

16 comentaris:

  1. http://www.tv3.cat/ptv3/tv3TotsVideos.jsp?idint=29005&seccio=video

    ResponElimina
  2. l´educació lenta és possible, proporciona coneixements de veritat, experienciats pels xiquets, no simplement memoritzats, que com tots sabem quan memoritzem alguna cosa al poc de temps s´ens oblida. aquesta educació és una alternativa que afiança els coneixements, però que pense que hui dia no es podria aplicar en la nostra societat, ja que vivim molt ràpidament i sembla que el que ens importa és aconseguir les coses (de qualsevol manera) però ràpidament

    ResponElimina
  3. L'educació slow si és possible, però pense que no estem preparats per fer una educació slow. Haurien de canviar moltes coses, sobre tot a l'escola, per tal de no lluitar a soles i que tot un equip docent planteje una altra forma d'ensenyament donant més valor al contingut que al temps que resta per acabar tot. Vivim en una societat en la que prima la productivitat i la competitivitat, més ràpid, més barat, més, més...

    ResponElimina
  4. EDUCACIÓ LENTA

    Més, abans i més ràpid no són sinònims de millor. L’educació lenta és un paradigma que no pretén fer les coses a poc a poc, sinó saber trobar el temps just per a cadascú i d’aplicar-lo en cada activitat pedagògica. Educar per a la lentitud significa ajustar la velocitat al moment i a la persona.
    Cada persona és un món, i cadascú té el seu propi ritme per aprendre, per tant, tot bon mestre a de respectar-lo i adaptar-se. L’educació lenta, més respectuosa amb el ritme d’aprenentatge dels alumnes produeix a llarg termini major benefici que una educació més ràpida. El fet d’ensenyar més coses en menys temps no vol dir que els xiquets s’ho aprenguen abans.
    Aleshores, l’educació lenta sí és possible, doncs és molt més profitosa que una educació ràpida. Els xiquets que tenen més capacitat per a aprendre potser no tindran cap problema amb el tipus d’educació actual, però aquells que vagen una mica endarrerits no avancen mai. Per tant, crec que l’educació lenta afavorirà els estudiants més costosos i disminuiria així el fracàs escolar.

    ResponElimina
  5. La proposta que ens fa Joan fuster és bona però crec que necessitem més temps per a fer-la. Potser siga millor fer altres estratègies com el treball per grups, o per racons on es treballa per grup petits i l`aprenentatge és més individualitzat

    ResponElimina
  6. Ajustar la velocitat al temps i a la persona es el que proposa l’educació slow. Tots els mestres, a banda de quin siga el seu mètode d’ensenyança, tracten de respectar el ritme de cada alumne. Però una cosa es certa, amb classes de més d’una vintena de xiquets l’educació slow es una mica difícil d’aconseguir. Pense que és una bona proposta per a l’aprenentatge dels xiquets i xiquetes, però tal vegada, és complicat posar en pràctica l’anomenada aquest tipus d’educació.

    ResponElimina
  7. Pel que fa a l’educació lenta pense que sí és possible, però fa falta un canvi de mentalitat dels mestres per a prioritzar les necessitats dels alumnes i no el compliment dels objectius. Sempre serà millor un aprenentatge lent i de qualitat que el fracàs escolar que en aquests moments és del 39% al País Valencià.
    A més a més, crec en la lentitud de l’ensenyament si això significa qualitat en l’aprenentatge i si s’adapta a les necessitats i interessos dels alumnes, ja que estaran més motivats si el ritme el posen ells i per tant es podrà treure el potencial de cadascú.
    També és cert que a les nostres escoles hi ha 25-27 xiquets per aula i és complicat, però tot és tenir ganes. Una forma d’organització a l’aula podria ser fer grups a classe de diferents nivells, es podrien anar alternant i treballar per grups amb igual nivell unes voltes i altres barrejar-los. Amb aquest plantejament cadascú treballaria en funció de les seues capacitats.
    I per a finalitzar, crec que per una banda se’ls ha d’inculcar des de xicotets què, el més important és que s’ho passen bé aprenent i que l’escola no es convertisca en un suplici, i per altra banda pense que si s’aplica correctament els xiquets poden transmetre-ho als pares , influint en la nostra societat i en les futures generacions.

    ResponElimina
  8. Com ja diuen els experts moltes vegades el fracàs escolar es degut la l'educació precoç. Els professors deuen respectar en cada ocasió el ritme d'aprenentatge de cada alumne. Aquest es un dels principis de l'educació lenta. Haurem d'evitar l'ansietat que hi tenim en aquesta societat pel temps, i transmetre-ho als alumnes. Hem de tenir en compte que menys és més, ja que l'educació es un procés qualitatiu no quantitatiu a la fi.

    En definitiva, educar segons el moviment "slow", significa ajustar la velocitat a cada moment i a cada persona.

    ResponElimina
  9. L'educació lenta és un paradigma que no pretén fer les coses a poc a poc, sinó saber trobar el temps just per a cadascú i d’aplicar-lo en cada activitat pedagògica. Educar per a la lentitud significa ajustar la velocitat al moment i a la persona.

    Jo crec que si podem utilitzar l'educació lenta en l'escola, però si que es veritat que hauríem de fer alguns canvis importants dins de la dinàmica, però si açò va ser millor per als estudiants, sens dubte que es pot fer. I amb açò els alumnes tindrien més motivació per a esforçar-se i per el rendiment general seria més alt.

    Per últim volia dir breument l'objectiu primordial que té el moviment slow, que és il•luminar la possibilitat de tindre una vida més plena y desaccelerada fent-ho que cada xiquet puga controlar el seu propi periple vital.
    La clau residu en un judici acertat de la marcha adequada per a cada moment de la carrera diària.

    ResponElimina
  10. Pense que l'educació slow és possible perquè ja n'hi ha llocs del món on es practiquen vessants del moviment lent. El problema és que fa falta un canvi de mentalitat en la societat en general.

    La major part de la gent pensem que més apresa és millor i no ens adonem que d'aquesta forma, moltes vegades, ens quedem en la superfície de les coses sense aprofundir. S'imposa una educació amb un ritme més adaptat a cadascú, basada en aprendre a reflexionar, a experimentar i a observar que és molt més profitós que devorar grans quantitats d'informació sense digerir.

    Així, com diuen els meus companys, quantitat i qualitat no són la mateixa qüestió.

    ResponElimina
  11. L'educació slow és un contrapunt en aquest món tan estressant on vivim. Representa una mirada diferent, un procés dins la mateixa educació. Cal no tindre pressa per educar, sinó que s'ha de donar a cada aprenentatge el temps necessari per ser fet. L'educació lenta concebeix el joc com activitat que promou la interacció i la expressió lliure a més de defensar un ensenyament basat en processos lents per poder aprofundir més i prestar molt més atenció als qui ho necessiten i tenen un ritme més lent que la resta de la classe. Per això crec que sí és possible l'educació lenta, sols hauria d'existir un canvi de mentalitat com ha dit la meua companya Carmen, i on aquesta comporta una millor educació i un respecte amb els ritmes d'aprenentatge tant per a xiquets que són més lents com als que són més ràpids. És per això que pense que l'educació lenta no és que faça les coses a poc a poc, sinó trobar el moment oportú per a cada xiquet i poder ajudar-li en el moment que corresponga però sempre des de el punt col·laboratiu i pedagógic.

    ResponElimina
  12. L'educació slow és l'educació del temps just, és a dir, cada activitat ha de fer-se en el temps que aqueixa necessita. Quant a l'escola, per a aplicar un model slow, han de canviar tantes coses! Com diu Aldredo, la coordinació entre el professorat és fonamental i, efectivament, com diu Verònica, la ratio d'alumnat. Però hi ha altres elements importants per a aconseguir una educació de qualitat. Mireu el cas de Finlàndia:

    http://revista.universidaddepadres.es/index.php?option=com_content&view=article&id=414:finlandia-da-la-nota&catid=123:06tribuescuela&Itemid=338

    ResponElimina
  13. Es pot dir que l'educació lenta és una metodologia que els professors poden utilitzar, que serveix per a adaptar la velocitat de les classes, o dels continguts, als seus alumnes. Crec quan es posa en pràctica no és tan fàcil com pareix, perquè poden haver-hi grans diferències individuals entre alumnes de la mateixa classe.
    Pel que fa al moviment Slow es pot dir que és un corrent cultural que promou calmar les activitats humanes. Pense que cada vegada som més esclaus del temps, i que hem de tenir temps per a coses que també ens agraden. De la mateixa manera, els xiquets han de tindre el temps necessari per a jugar, embrutar-se, estar amb els companys, etc., en definitiva, ser un xiquet. Per això, els mestres han de tindre en compte que els xiquets han de tenir un temps vital per a ells, no es tracta de no donar-los tasques, es tracta de deixar-los pensar que fer amb una part lliure del seu temps.

    ResponElimina
  14. Personalment considere que l'educació lenta és un tipus d'educació que, si bé és possible ja que hem vist casos de països que la posen en pràctica, a Espanya encara li queda molt lluny. Haurien de canviar moltes coses i això implica temps però sobretot ganes de fer-ho.

    Opine que és un tipus d'educació que permet un complet desenrotllament de la persona i, a més, una assimilació real dels continguts ja que, molt sovint, hem vist com la gran quantitat de coneixements que exigim al nostre alumnat solament té com a conseqüència la memorització momentània. Un sistema que crea molts problemes ja que així el coneixement mai no pot avançar vertaderament perquè, considere, que si no s'ha assolit perfectament el coneixement previ els següents, si bé sí que s'aprendran, ho faran de forma més superficial creant molts problemes futurs.

    A més m'agradaria dir que és important, si es vol arribar cap dia a poder establir aquesta educació com l'educació generalitzada, en primer lloc s'hauria de conscienciar a la gent que estar una hora o més sense fer res més que pensar en tu o en les teues coses no és com es diria a la societat actual "perdre el temps", sinó que és una tasca que el nostre cervell realitza de nit (recopilar i organitzar tot el que ha succeït al llarg del dia) perquè és necessària per a l'ésser humà.

    Per acabar vos deixe un comentari que va fer una xiqueta a l'escola i que pense que ens ajuda molt a reflexionar al voltant d'aquest tema: "Sabe, Sr Director, el otro día mi hija me dijo: Mamá los maestros nos dicen siempre que tenemos que apresurarnos, que no podemos perder tiempo, porque debemos seguir adelante. Pero mamá ¿a dónde vamos? ¿Adelante hacia dónde?" (Font: http://www.mundopacifico.org/2010/08/la-educacion-lenta.html)

    ResponElimina
  15. Des del meu punt de vista l'educació lenta és possible però molt complicada de dur a terme per diferents factors com són (la majoria ja els han comentat els meus companys), la ràtio tan elevada que tenim a Espanya i que encara puja quan hauria de baixar, la concepció de la societat en general, a Espanya la gent no valora l'esforç (En general), es treballa per treballar i, hem de reconéixer que aquest també afecta els docents i les famílies. No es té en consideració l'educació; moltes persones opinen que l'escola és un enemic que solament tracta de molestar els nens o pitjor encara, la consideren una guarderia i clar, si n'hi ha pares que opinen així com inculcaran els valors corresponents per a obtindre una bona educació als seus nens?

    Opine que encara que hi ha moltes persones que respecten i valoren l'educació, la concepció està equivocada. Falten recursos, formació, ganes i molt d'esforç per a poder aconseguir una educació slow.

    Pel que fa a l'article de Finlàndia no crec que calga dir les diferències que aprecie ja que són òbvies. Tot es planteja de manera diferent i, a més, tota la societat és diferent. No crec que calga imitar perquè no tots som iguals i hem d'adaptar-nos a la nostra societat però sí que és necessari prendre'ls com a exemple a seguir.

    ResponElimina
  16. Pense que l'educació slow és possible, sempre tendim a mirar el que coneixem, però en un altres llocs s’empra este moviment, hem de respectar que no tota la gent tens els mateix ritmes d’aprenentatge, i apartir d’ací treballar. De res ens servix treballar grans cantidadesde d’informació, si després no interioritzem res.

    ResponElimina